topbella

Sunday, February 6, 2011

Ya Allah
Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada Mu,
Agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu.

Ya Muhaimin
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlahaku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada Mu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripadaMu

Ya Rabbul Izzati
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu

Ya Allah
Jika kau menikmati cinta kekasihMu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.

Ya Allah
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu
Jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadamu

Ya Allah
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki
Dan rindu abadi hanya kepadaMu
Amin…

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...